Maaien van jaagpaden in juni

Donderdag 20 juni 2024

In de week van maandag 17 juni en maandag 24 juni gaat de gemeente Stein verder met grasmaaien langs de jaagpaden. Dit zijn de paden langs een kanaal, rivier of waterweg.

De jaagpaden diende als een trekpad waar de paarden op liepen, terwijl ze de boot trokken over het water trokken. Tegenwoordig worden jaagpaden gebruikt voor recreatieve doeleinden, zoals wandelen of fietsen. Ze bieden mensen een aangename omgeving om te wandelen in de natuur. De meeste jaagpaden zijn verhard of geasfalteerd, zodat ze gemakkelijk begaanbaar zijn voor wandelaars en fietsers.