Help je ons mee tijdens de Open Monumentendag?

Dinsdag 23 juli 2024

Op 14 en 15 september vindt de Open Monumentendag 2024 plaats. Ook onze gemeente wil op deze dagen goed voor de dag komen en zo een mooi en afwisselend cultureel seizoen aftrappen. Help je ons mee?

Meld een monument aan

Om onze monumenten en gebouwen met een bijzonder historisch verhaal te laten zien, willen we jou vragen het monument in dit weekend open te stellen en bij ons aan te melden. We melden dan als Gemeente Stein het monument aan op de betreffende website. Op deze manier laten we zoveel mogelijk bezoekers meegenieten van al het moois dat Stein te bieden heeft.

Thema

Het thema voor 2024 is 'Erfgoed van routes, netwerken en verbindingen'. Deze routes, netwerken en verbindingen blijven zich voortdurend ontwikkelen. Ze bevinden zich op het kruispunt tussen het verleden, heden en toekomst. Gemeente Stein wil ervoor zorgen dat op deze dagen op verschillende momenten diverse (gratis) culturele activiteiten plaatsvinden bij de deelnemende monumenten, zodat inwoners en bezoekers Stein écht kunnen beleven en elkaar ontmoeten.

Idee voor een activiteit bij een monument? Laat het ons weten!

Heb je een idee voor een activiteit (muziek (open repetitie of groepsrepetities, concertjes of voorspeelstukjes), toneel, workshop(s), een voordracht of iets heel anders) dat bij jouw/een monument georganiseerd kan worden? Laat het ons dan liefst vóór 1 augustus weten. We maken een programma voor jong en oud.

In overleg met de deelnemers maken we een schema waarbij we rekening houden met de gewenste openingstijden of optredens. Verder zorgt de Gemeente Stein ook voor een groot deel van de publiciteit.

Ken je een cultuurmaker of ben je er zelf een? Laat het ons weten via kunstencultuur@gemeentestein.nl en maak het mee!

‘Team’ Kunst, Cultuur en Erfgoed: Linda Vonken en Daniëlle Wauben