Afsluiting overweg Beek-Elsloo

Vrijdag 23 augustus 2024

Van maandag 9 september tot en met vrijdag 18 oktober wordt er zes weken lang gewerkt aan de spoorwegovergang Stationsstraat/Steinderweg in Beek-Elsloo. Met deze werkzaamheden wordt de verkeersveiligheid van de overweg verbeterd. Tijdens de werkzaamheden is de overweg gesloten voor al het verkeer, ook voor voetgangers.

Omleidingen auto- en vrachtverkeer

• Maandag 9 september tot en met vrijdag 27 september:

Omleiding via A2, via afslag 49 Elsloo en afslag 50 Ulestraten/Maastricht-Aachen Airport

• Vrijdag 27 september 21.00 uur tot en met maandag 30 september 05.00 uur:

Omleiding via Prins Mauritslaan, A76 en A2

• Maandag 30 september tot en met vrijdag 18 oktober:

Omleidingen overig verkeer

Fiets- en bromverkeer wordt omgeleid via de nabijgelegen overweg in Catsop. Vanuit Beek is deze te bereiken via de Schutterstraat. Let op, de Schutterstraat is alleen toegankelijk voor voetgangers en fietsers. Vanuit Elsloo is deze overweg te bereiken via de Michiel de Ruyterstraat en de Spoorstraat.

Voetgangers worden omgeleid via het overpad bij station Beek-Elsloo. Deze is toegankelijk vanaf zowel de kant van Beek als Elsloo.

Gevolgen voor het treinverkeer

Van zaterdag 14 september 04.00 uur tot en met maandag 16 september 02.00 uur rijden er bussen in plaats van treinen tussen Sittard en Maastricht. Wil je reizen met het OV? Kijk dan voor actuele reisinformatie op de pagina van de NS. Of raadpleeg 9292 voor een reisadvies op maat, via 9292.nl of telefonisch 0900 – 9292 (€0,90 per minuut).

Meer informatie

Meer informatie over dit project is de vinden op de website van Provincie Limburg.

Heb je vragen naar aanleiding van de informatie op deze pagina? Heb je niet gevonden wat je zocht? Of heb je tips voor ons om deze pagina te verbeteren? Stuur dan een mail naar info@gemeentestein.nl en wij kijken hoe we dit kunnen aanpassen.