Leuke activiteiten in de Week van Lezen en Schrijven!

Maandag 26 augustus 2024

Van 8 tot en met 14 september vindt de Week van Lezen en Schrijven plaats in de gemeente Stein. Deze week staat in het teken van het verbeteren van lees-en schrijfvaardigheden.

Goed kunnen lezen en schrijven is namelijk niet voor iedereen vanzelfsprekend. Er zijn verschillende activiteiten waar inwoners aan kunnen deelnemen. Iedereen is welkom om mee te doen en aanmelden is niet nodig.

TaalBINGO

• Maandag 9 september
  • Van 10.00 tot 12.00 uur
  • TaalcafĂ© De Grous, Heerstraat-Centrum 38, Stein

Spelletjes spelen verbindt en is een mooie manier om verhalen te delen en elkaar te leren kennen. Ook zijn er leuke prijzen te winnen!

Soepmoment!

• Dinsdag 10 september
  • Van 13.00 tot 16.00 uur
  • Voormalig restaurant François, Mauritsweg 96, Stein

Deze activiteit is een initiatief van het Knooppunt Informele Zorg en vrijwilligers van DOP WijKerenshei. De aanwezigen krijgen eerst een bord soep met lettervermicelli. Tijdens het soepmoment wordt iets verteld over de Week van lezen en schrijven. Daarna zal kort uit een boek worden voorgelezen en aansluitend starten allerlei leuke taalactiviteiten.

Spellen rondom taal

• Woensdag 11 september
  • Om 14.00 uur
  • Maaslandcentrum, Burg. Maenenstraat 45, Elsloo

Punt 39 opent haar deuren voor gasten die mee willen doen aan spellen rondom taal. In de achterste zaal zal een actief spel plaatsvinden. Voor de mensen die daar niet aan willen deelnemen worden op een tafel een aantal spellen neergelegd. Ook is foldermateriaal aanwezig van initiatieven, die mensen kunnen ondersteunen bij het beter leren lezen en schrijven.

Heb je vragen naar aanleiding van de informatie op deze pagina? Heb je niet gevonden wat je zocht? Of heb je tips voor ons om deze pagina te verbeteren? Stuur dan een mail naar info@gemeentestein.nl en wij kijken hoe we dit kunnen aanpassen.