Werkzaamheden Urmonder Parallelweg

Woensdag 11 september 2024

Vanwege de vondst van meerdere beverholen langs het Julianakanaal ter hoogte van de Urmonder Parallelweg werkt Rijkswaterstaat van 16 september tot 4 november langs deze weg. Het bedrijf ‘idVerde’ gaat in opdracht van Rijkswaterstaat de beverholen opvullen en vervolgens met bevergaas bekleden. Dit moet zo snel mogelijk te gebeuren in verband met het hoogwaterseizoen.

Omleidingsroute

De weg blijft open voor lokaal verkeer. Maar om het verkeer zoveel mogelijk te beperken wordt het doorgaand verkeer gevraagd de omleidingsroute te volgen. De omleidingsroute loopt via Stein en Urmond (Stadshouderslaan - Heidekampweg - Nieuwe Postbaan - Mauritslaan). Daarnaast geldt vanaf 23 september ook een omleidingsroute voor fietsers via de Urmonder Weerdweg.

Lokaal verkeer kan tijdens het laden en lossen van materiaal enige hinder ervaren. Voor de veiligheid kunnen verkeersregelaars ingeschakeld worden.

Ook de gemeente Stein gaat langs de Urmonder Parallelweg (dit is het eigen terrein van de gemeente) zelf een aantal beverholen vullen. Om dat te kunnen doen zal de weg één à twee werkdagen volledig dicht zijn. Tijdens de afsluiting zijn er verkeersregelaars aanwezig. De exacte datum wordt zo snel mogelijk bekend gemaakt.

Heb je vragen naar aanleiding van de informatie op deze pagina? Heb je niet gevonden wat je zocht? Of heb je tips voor ons om deze pagina te verbeteren? Stuur dan een mail naar info@gemeentestein.nl en wij kijken hoe we dit kunnen aanpassen.