Veiligheidsmarkt gemeente Stein: Agressie, geweld én ondermijning onder de loep

Maandag 23 september 2024

Dit jaar staat de Week van de Veiligheid in het teken van een zeer actueel en belangrijk thema, namelijk agressie en geweld. Steeds vaker worden zowel consumenten als ondernemers geconfronteerd met agressief gedrag, bedreigingen en zelfs fysiek geweld.

Dit raakt ons allemaal en daarom organiseert de gemeente Stein, in samenwerking met Platform Veilig Ondernemen (PVO) Limburg en andere veiligheidspartijen, op woensdag 9 oktober een veiligheidsmarkt. Deze veiligheidsmarkt stelt niet alleen agressie en geweld centraal, maar ook ondermijnende criminaliteit. Er is sprake van ondermijning wanneer criminelen voor illegale activiteiten gebruikmaken van legale bedrijven en diensten.

Signalen van ondermijning

Tijdens de veiligheidsmarkt worden zowel de problematiek rondom agressie en geweld als de gevaren en signalen van ondermijnende criminaliteit onder de loep genomen. Er zijn diverse signalen die kunnen wijzen op criminele activiteiten, zoals verdachte activiteiten in een garage, afgeplakte ramen of een sterke geur. Het herkennen van deze signalen is erg belangrijk voor het bestrijden van criminaliteit in onze omgeving.

Vragen en informatie

De veiligheidsmarkt biedt een unieke gelegenheid om in contact te komen met experts van onder andere PVO Limburg, Bureau Drugszaken, de politie en de gemeente Stein. Zij staan klaar om jouw vragen te beantwoorden en waardevolle informatie te delen. Of je nu wilt leren hoe je criminele activiteiten kunt herkennen of tips zoekt om jezelf en je omgeving beter te beschermen tegen agressie en geweld, deze markt biedt de kennis en tools die je nodig hebt.

Veiligheidsmarkt

Iedereen is van harte welkom om een bezoek te brengen aan de veiligheidsmarkt.

• Datum: woensdag 9 oktober 2024
  • Locatie: Raadhuisplein in Stein
  • Tijd: 12.00 tot 16.15 uur

Heb je vragen naar aanleiding van de informatie op deze pagina? Heb je niet gevonden wat je zocht? Of heb je tips voor ons om deze pagina te verbeteren? Stuur dan een mail naar info@gemeentestein.nl en wij kijken hoe we dit kunnen aanpassen.