Werkzaamheden aan plantsoenen

Donderdag 3 oktober 2024

Vanaf eind oktober start de gemeente weer met het verbeteren van een aantal heesterplantsoenen in Urmond, Berg aan de Maas, Stein en Elsloo. Een aantal heesterplantsoenen voldoet namelijk niet meer aan kwaliteit die we voor ogen hebben.

Vaak zien we bij slechtere groei van plantsoenen dat de bodemstructuur en het bodemleven niet helemaal goed zijn.

Werkwijze

De gemeente Stein gaat de bestaande heestervakken leegruimen, spitten en afdekken met een laag compost. In november worden deze vakken opnieuw aangeplant. De gemeente werkt samen met leverancier Leers Infra B.V. uit Heerlen.

Een gezonde bodem

Een gezonde bodem vormt de basis voor een betere groei van de beplanting. Daarnaast neemt een goede bodem bij hevige neerslag ook het regenwater beter op. Daardoor kan de grond beter tegen lange periodes van droogte. Dit is goed voor de kwaliteit van de bomen, de bodembedekkers en met name het bodemleven in de plantsoenen. Een goed bodemleven zorgt voor een betere kwaliteit van het groen. Voor het verbeteren van de plantsoenen gebruiken we compost die aan de kwaliteitseisen voldoet.

Locaties

Het gaat om heesterplantsoenen op de volgende locaties:

Urmond en Berg aan de Maas

• Doorgang Belikstraat/speelheuvel
  • Urmonderplein tegenover huisnummer 23
  • Kruisstraat in Avonturijnenpark
  • Avonturijnepark
  • Sint Franciscusstraat/Graetheidelaan
  • Burgemeester Kurverstraat/St. Michaelsplein
  • Raadhuisstraat Berg aan de Maas huisnummer 120
  • Raadhuisstraat Berg aan de Maas tegenover huisnummer 40
  • Bergerweg Berg aan de Maas
  • Kanaalboulevard

Stein

• Stadhouderslaan bij de Aldi
  • Arnoldenstraat
  • Arnoldenstraat tegenover huisnummer 17, 12b, 14a.
  • Praatstraat vanaf hoek Merwedestraat tot hoek Batenbergstraat
  • Barbarinaplein voor huisnummer 1a
  • Mauritsweg tegenover huisnummer 51
  • Mauritsweg voor huisnummer 52
  • Poort van Stein
  • Kerenderkerkweg /Hoppenkampstraat
  • Ondergenhousweg tegenover huisnummer 13

Elsloo

• Past Max Leessensstraat 3
  • Heuvelstraat speeltuin Meers
  • Sijzenhof tegenover huisnummer 2
  • Maaslandcentrum
  • Hoek Burg. Maenenstraat/Driekuilenstraat
  • Driekuilenstraat
  • Lijsterhof voor huisnummer 17
  • Meerdel
  • Vinkenhof 1

Meer informatie

Voor vragen kun je contact opnemen met Guus Kreutzer, coördinator wijkteams. Hij is bereikbaar op telefoonnummer 046 - 420 30 70 of via e-mail guus.kreutzer@gemeentestein.nl.

Heb je vragen naar aanleiding van de informatie op deze pagina? Heb je niet gevonden wat je zocht? Of heb je tips voor ons om deze pagina te verbeteren? Stuur dan een mail naar info@gemeentestein.nl en wij kijken hoe we dit kunnen aanpassen.