Nieuwe Cultuurcafés starten in Stein

Maandag 7 oktober 2024

Vanaf oktober organiseert de gemeente Stein elke maand een gratis bijeenkomst voor iedereen met interesse in kunst, cultuur en erfgoed: het Cultuurcafé. Iedere derde dinsdag van de maand, van 19:00 tot 21:00 uur, komen we samen om te praten over verschillende thema’s binnen kunst, cultuur en erfgoed.

Dinsdag 15 oktober eerste cultuurcafé

De eerste bijeenkomst, op dinsdag 15 oktober, staat in het teken van immaterieel erfgoed. Immaterieel erfgoed omvat tradities, rituelen, verhalen en gebruiken die van generatie op generatie worden doorgegeven en een belangrijk onderdeel vormen van onze lokale cultuur. In Stein denken we hierbij bijvoorbeeld aan onze rijke geschiedenis van de Bandkeramiek tot nu, het dialect, de schutterijen en natuurlijk de vastelaovend. Dit erfgoed verbindt ons en vormt een belangrijk deel van onze gemeenschap.

Waar en wanneer?

We nodigen jou van harte uit om mee te praten over hoe we dit waardevolle erfgoed kunnen behouden en doorgeven aan toekomstige generaties.

• Waar: Bibliotheek De Domijnen, Stein
  • Wanneer: Dinsdag 15 oktober, 19:00 – 21:00 uur

Aanmelden

Meld je aan door een mail te sturen naar kunstencultuur@gemeentestein.nl met als onderwerp Cultuurcafé #1

Heb je vragen naar aanleiding van de informatie op deze pagina? Heb je niet gevonden wat je zocht? Of heb je tips voor ons om deze pagina te verbeteren? Stuur dan een mail naar info@gemeentestein.nl en wij kijken hoe we dit kunnen aanpassen.