Terugblik Week tegen Eenzaamheid

Dinsdag 8 oktober 2024

Koffie met vlaai en vergeet-me-nietjes tijdens de week Tegen Eenzaamheid. De ontmoetingen stonden in het teken van verbonden zijn.

Waardevolle ontmoeting

Op donderdag 26 september organiseerde de gemeente Stein een ontmoeting met koffie en vlaai bij Bakkerij Paulissen. Inwoners die zich alleen voelen of met eenzaamheid te maken hebben waren uitgenodigd. Ondanks de kleinschalige bijeenkomst was de ontmoeting waardevol. Er werd ook een kleine overwinning geboekt.

Wethouder Frank Dassen die ook bij het gezelschap aanwezig was, verteld erover :”De ontspannen sfeer op locatie zorgde voor mooie gesprekken. Dit is voor mensen die zich eenzaam voelen een laagdrempelige kans om weer verbinding te maken met anderen. Zo dacht een deelnemer die eerst een verkeerd beeld had van 'De huiskamer' in Nieuwdorp dat het niets voor haar zou zijn door mogelijke kliekjesvorming. Dankzij de gesprekken met andere deelnemers werd ze gerustgesteld en overtuigd dat het juist wel een plek voor haar kan zijn.’

Vergeet-me-nietjes

Ook Basisschool de Maaskei besteedde aandacht aan het thema Eenzaamheid. De kinderen maakten vergeet-me-nietjes met een persoonlijke boodschap om aan buurtbewoners en ouderen in de Moutheuvel en de Urmonderhof te geven.

Activiteitenkalender

Wil jij je ook graag verbonden voelen met anderen? Neem eens een kijkje op de activiteitenpagina om bijvoorbeeld samen met een ander te kienen, kaarten, uitstapjes te maken, wandelen, bewegen en nog veel meer.

Heb je vragen naar aanleiding van de informatie op deze pagina? Heb je niet gevonden wat je zocht? Of heb je tips voor ons om deze pagina te verbeteren? Stuur dan een mail naar info@gemeentestein.nl en wij kijken hoe we dit kunnen aanpassen.