Verdeling collegetaken voormalig wethouder Wingelaar

Woensdag 9 oktober 2024

Vlak voor de zomervakantie heeft voormalig wethouder Wingelaar van Stein de stap naar de landelijke politiek (Tweede kamer) gemaakt. Haar lokale politieke partij (DOS) heeft aangegeven geen nieuwe wethouder in haar plaats naar voren te schuiven. Daarom heeft het college van burgemeester en wethouders deze collegetaken onderling verdeeld. Waarbij is gekeken naar de relatie met bestaande taken, kennis, ervaring en voorkeur van de collegeleden.

De taken zijn als volgt verdeeld:

• Financiën: wethouder Joep Ummels
  • Deelnemingen en Aandeelhouderschappen (exclusief Steinerbos en RWM): wethouder Joep Ummels
  • Personeel en Organisatie: burgemeester Marion Leurs
  • Economische zaken: wethouder Danny Hendrix
  • Werkgelegenheid: wethouder Frank Dassen
  • Dienstverlening en Publiekszaken: wethouder Joep Ummels
  • Inkoopbeleid: wethouder Joep Ummels
  • Inclusieve Samenleving (coördinerend): wethouder Frank Dassen

Daarnaast zal uit de portefeuille Volksgezondheid en GGD het onderdeel Integraal Zorg Akkoord en Gezond en Actief Leven Akkoord, worden overgeheveld van wethouder Ummels naar wethouder Dassen.

Zie voor het volledige overzicht van verdeling van collegetaken onze website: College van B&W - Gemeente Stein

Vragen?

Mocht je vragen hebben over wat deze aanpassingen betekenen voor jouw specifieke situatie, dan kun je je vragen mailen naar info@gemeentestein.nl met als onderwerp ‘vragen collegetaken’. Wij zorgen dan dat je binnen 3 weken een antwoord van ons hierop ontvangt.

Heb je vragen naar aanleiding van de informatie op deze pagina? Heb je niet gevonden wat je zocht? Of heb je tips voor ons om deze pagina te verbeteren? Stuur dan een mail naar info@gemeentestein.nl en wij kijken hoe we dit kunnen aanpassen.