Bewonerskrachten van start in Nieuwdorp

Maandag 24 juni 2024

Strategische Wijkaanpak (SWA) heeft in opdracht van Zaam Wonen een buurtenquĂȘte gehouden in Nieuwdorp om te onderzoeken of er draagvlak is voor het opstarten van een bewonerskrachtenteam. Maar liefst 91% van de buurtbewoners steunt dit project, wat aantoont hoe belangrijk bewoners dit initiatief vinden.

Samenwerken aan een fijne, prettige buurt

Iedereen wil zich graag thuis voelen in en rondom zijn of haar woning; een plek waar je prettig woont, waar je je veilig voelt, en waar buren elkaar kunnen aanspreken. Dit gaat niet altijd vanzelf. Daarom hebben we een bewonerskrachtenteam opgericht. De bewonerskrachten lopen samen door de buurt en signaleren zaken bij Zaam Wonen of de gemeente. Samen met hen werken we aan een fijne, prettige buurt. Het doel is dat je je thuis en veilig voelt in en rondom jouw woonomgeving.

Vanaf juli zichtbaar in de wijk

Er hebben zich 9 bewoners aangemeld voor dit project. In de komende periode worden zij begeleid en getraind, zodat ze weten waar ze meldingen kunnen doen, hoe ze als team effectief samenwerken en hoe ze goed communiceren met elkaar en met de buurt. Eind juli begint het team met hun looprondes. Je herkent onze bewonerskrachten aan hun hesjes of bodywarmers. Zij kunnen zich natuurlijk legitimeren als men dat vraagt.

Heb je vragen of interesse?

Neem dan contact op met Bianca of Malica van Zaam Wonen via 046-420 35 35.

Naar Actualiteiten wijkactieprogramma Nieuwdorp