Tijdelijke huisvesting buurtcentrum Nieuwdorp

Donderdag 19 september 2024

Voor het project Bruisend Hart - Mijn Nieuwdorp gaan het voormalige schoolgebouw en de kerk plaatsmaken voor de gewenste nieuwbouwwoningen. Daarin is ook plaats voor het nieuwe buurtcentrum met het wijkinformatiepunt.

De gemeenteraad heeft hiervoor op 4 juli 2024 het nieuwe bestemmingsplan vastgesteld.

Nieuw buurtcentrum

De bedoeling was dat het buurtcentrum de school pas zou verlaten als de nieuwe ruimte op de kerklocatie helemaal klaar was voor gebruik. Door de opgelopen vertraging bij de aankoop van de kerk worden nu de nieuwbouwwoningen, op de plek van de school en de kerk tegelijk gebouwd. De verwachte oplevering staat gepland na de zomer van 2027. Hierdoor is de nieuwe ruimte voor het buurtcentrum pas eind 2026 beschikbaar.

Huidige gebouw

Het huidige gebouw van het buurtcentrum is helaas niet geschikt om tot die tijd in gebruik te blijven. De staat van onderhoud, gebreken aan het gebouw, brandveiligheidsrisico's en stijgende energiekosten maken langer gebruik onverantwoord. Daarbij speelt ook mee dat het pand nu al grotendeels leegstaat.

Tijdelijke nieuwe locatie

Om de activiteiten van het buurtcentrum en het wijkinformatiepunt door te laten gaan, heeft de gemeente samen met het buurtcentrum besloten een tijdelijke (meer passende) huisvesting te realiseren op het grasveld achter het Medisch Centrum in de vorm van noodlokalen. Deze worden voor het einde van dit jaar geplaatst.

De precieze planning van de werkzaamheden rondom de tijdelijke huisvesting wordt op dit moment uitgewerkt. Blijf op de hoogte van de verdere ontwikkelingen via de Mijn Nieuwdorp pagina.

Tijdelijke huisvesting buurtcentrum Nieuwdorp

Naar Actualiteiten wijkactieprogramma Nieuwdorp

Heb je vragen naar aanleiding van de informatie op deze pagina? Heb je niet gevonden wat je zocht? Of heb je tips voor ons om deze pagina te verbeteren? Stuur dan een mail naar info@gemeentestein.nl en wij kijken hoe we dit kunnen aanpassen.