Even voorstellen: team Kunst, Cultuur en Erfgoed

Dinsdag 11 juni 2024

Gemeente Stein heeft onlangs twee nieuwe gezichten verwelkomd: beleidsmedewerker Linda Vonken en cultuurcoach Daniëlle Wauben. Samen vormen zij team Kunst, Cultuur en Erfgoed. Goed om te weten voor verenigingen die actief zijn op dit vlak. Hieronder stellen zij zich voor. Ze kijken ernaar uit om jullie te leren kennen.

Beleidsmedewerker Kunst, Cultuur en Erfgoed

• Boek: Women Who Run with the Wolves
  • Land: Azerbaijan, Baku
  • Krant/Tijdschrift: The Art Newspaper, Roots
  • TV: Kostuumfilms, Documentaires, Science Fiction & Fantasy
  • Onhebbelijkheid: Altijd nieuwsgierig en soms te enthousiast
  • Lievelingsgerecht: Risotto, zelfgebakken proemevlaai
  • Lievelingsmuziek/album: Klassiek, Jazz en Rock ’n Roll
  • Favoriete plek in onze gemeente: Op de toren van de Kasteelruïne van Stein
  • Projecten, evenementen en samenwerkingen initiëren, stimuleren en ondersteunen, die laten zien wat er op het gebied van kunst, cultuur en erfgoed al allemaal is en samen bouwen aan wat er allemaal kan zijn.
  • Mijn hart gaat sneller slaan als: Ik zie hoe kunst en cultuur mensen samenbrengt.
  • Mijn wens is: samen een bloeiende, culturele gemeenschap te creëren waar iedereen, van jong tot oud, ongeacht herkomst of achtergrond, kan genieten van en deelnemen aan culturele activiteiten.

Daniëlle Wauben

Cultuurcoach / Uitvoerend beleidsmedewerker Kunst, Cultuur en Erfgoed

• Boek: Le Petit Prince/De Kleine Prins
  • Land: Schotland, Edinburgh
  • Krant/Tijdschrift: De Limburger, Flow Paperbook for Paperlovers
  • TV: Scandinavische series, Wie is de Mol?, Six Feet Under, Gilmore Girls, The Avengers met Emma Peel
  • Onhebbelijkheid: Eigenwijs / zorgzaam tot de macht 3
  • Lievelingsgerecht: sushi, broccolitaart
  • Lievelingsmuziek/album: Songs for Drella van Lou Reed, John Cale, opera La Bohème van Puccini
  • Favoriete plek in onze gemeente: het bruggetje over de Ur, waar de Ur in de Maas stroomt
  • Ik ga vooral als verbinder tussen inwoners, culturele organisaties/verenigingen en cultuurmakers en de Gemeente Stein aan de slag.
  • Mijn hart gaat sneller slaan als: ik praktisch bezig ben, als (soms maandenlange) voorbereidingen concreet worden en het resultaat van samen hard werken (lees: een prachtig en gevarieerd cultuurprogramma!) zichtbaar wordt.
  • Mijn wens is: dat inwoners van onze gemeente ons team goed weten te vinden en geen drempel ervaren om hun plannen en culturele ideeën voor Stein met ons te bespreken en te realiseren.

Contact

Ben je bezig met Kunst, Cultuur of Erfgoed en heb je interesse in een kennismaking? Stuur dan een berichtje naar kunstencultuur@gemeentestein.nl of bel het Klanten Contact Centrum van Gemeente Stein via 046-435 93 93.

Naar Actualiteiten voor verenigingen