Landelijk onderzoek ‘Erfgoedvrijwilligers in beeld’ brengt erfgoed in kaart

Dinsdag 11 juni 2024

In ons land zijn bijna 3.000 erfgoedorganisaties actief, waarbij meer dan 100.000 mensen betrokken zijn. In Limburg gaat het om 128 organisaties en 4.000 vrijwilligers. Weten om wat voor organisaties en vrijwilligers het gaat? Bekijk de resultaten en bijbehorende infographic. Doe als erfgoedorganisatie je voordeel met deze kennis en inzichten.

Op de website van het Huis voor de Kunsten vind je de resultaten van dit landelijk onderzoek ‘Erfgoedvrijwilligers in beeld’. Het onderzoek werd uitgevoegd vanuit Overleg Provinciale Erfgoedinstellingen Nederland (OPEN) door onderzoeksbureaus Het PON & Telos en Pyrrhula Research Consultants.

Naar Actualiteiten voor verenigingen