IKP gaat door!

Zaterdag 3 augustus 2024 11:00 uur - zondag 11 augustus 2024 17:00 uur

Terpkerk in Urmond

Vorig jaar stond het voortbestaan van IKP nog op de helling, maar ze staan er weer, in een nieuw jasje en zijn klaar voor een sprankelende zomer-expositie!

Al sinds 1990 organiseert IKP (Internationale Kunst Promotie) jaarlijks een grootse zomerexpositie in Urmond. De groep bestaat uit een gevarieerd gezelschap van beroeps- en amateurkunstenaars.

In 2023 zwaaiden de voorzitter en enkele kunstenaars af, de leeftijd en gezondheid begonnen parten te spelen. Even leek het erop dat dit na 33 jaar het einde van IKP zou betekenen, maar 4 dames namen de fakkel over en dankzij een flinke dosis girlpower presenteren ze nu IKP 2.0!
Met veel nieuwe kunstenaars en een grote variatie aan stijlen en technieken zal de editie van 2024 onvergetelijk worden!
Op Vrijdag 2 augustus om 20u wordt de expositie feestelijk geopend door wethouder G. van Mulken en/ of Burgemeester mw. Leurs . Zanger-troubadour Ruud Verhoeven vult de Terpkerk met heerlijke muziek, op zijn verjaardag notabene! Ambiance verzekerd!

Zeven kunstenaars tonen hun mooiste creaties:

• Gerry Delnoy: levendige bronzen beelden
  • Yoke Eyna: verfijnde sieraden met een knipoog naar de natuur
  • Anja Pelzers: portretten vol karakter
  • Wies Verhage: kleurrijke abstracte schilderijen
  • Olga Crombag: schilderijen en mixed media met een diepe gelaagdheid
  • John Penning: bijzondere sculpturen uit metaal
  • Paul Ruigrok: ongelofelijk levensechte stillevens op doek

Locatie en openingstijden

Terpkerkje, Grotestraat 26 Urmond

• Vrijdag 2 augustus 20.00 tot 22.00 uur (openingsreceptie met life muziek, vrije toegang)
  • Zaterdag 3 augustus 11.00 tot 17.00 uur