Vandaag heten we de nieuwe gemeentesecretaris Carolien Klesman-Nacken welkom. Daarom is het gemeentehuis van 10.15 tot 12.00 uur gesloten. Ook telefonisch zijn we dan niet bereikbaar.

Limburgs Mandoline- en Gitaarfestival

Zaterdag 2 november 2024 19:00 uur - 22:00 uur

MFC De Grous in Stein

Op zaterdag 2 november 2024 vindt in “MFC de Grous", Heerstraat Centrum 38 te Stein het veertigste Mandoline- en Gitaar Festival van de Federatie van Limburgse Mandoline-Verenigingen plaats. Tussen 19.00 en 22.00 uur bieden onderstaande verenigingen een gevarieerd programma van barokmuziek, romantische-, folkloristische- en zelfs een vleugje popmuziek, de moeite van het luisteren zeker waard.

De afwisseling in het programma wordt zeker ook bereikt door de bijdragen van de solisten Jeroen Schaafsma. accordeon en Leoniek Hermans, klarinet. Bijzonder is het optreden van het Limburgs Mandoline-Orkest, bestaande uit leden van vrijwel alle Limburgse mandoline-orkesten.

Op dezelfde dag wordt door de Stichting International Mandolin & Guitarmeetings i.s.m. de Federatie van Limburgse Mandoline-Verenigingen het Kinder- en Jeugdfestival voor mandoline en gitaar georganiseerd. Ongeveer 20 kinderen en jongeren uit Nederland, België en Duitsland volgen de hele middag workshops mandoline en gitaar en een theater workshop. Om 19u. zal het resultaat daarvan gepresenteerd worden en dat belooft een grote happening te worden.

Het festival zal worden geopend door wethouder van de gemeente Stein: mevrouw Gina van Mulken, waarna u kunt luisteren naar de volgende mandoline-verenigingen:

• 19.05u. Euregionaal Jeugd Mandoline- en Gitaar Orkest o.l.v. Adrian Karperien
  • 19.20u. Mandoline en Gitaar Orkest Alpenklank Lemiers o.l.v. Leoniek Hermans
  • 19.45u. Mandoline-Orkest The Strings Stein o.l.v. Annemie Hermans
  • 20.20u. Mandoline Vereniging Sorriënto Simpelveld o.l.v. Roman Krejci
  • 20.45u. Mandoline-Ensemble The Strings o.l.v. Annemie Hermans
  • 21.10u. Limburgs Mandoline-Orkest o.l.v. Leoniek Hermans

De presentatie is in handen van de heer Henri Brouns.

De entree voor deze afwisselende avond bestaat uit een vrije gave.

Het festival wordt mede mogelijk gemaakt door subsidie van de Provincie Limburg en het Huis voor de Kunsten Limburg.

Voor aanvullende informatie kunt u terecht bij Annemie Hermans (tel. 046-4339903, e-mail: annemie.hermans@planet.nl

Heb je vragen naar aanleiding van de informatie op deze pagina? Heb je niet gevonden wat je zocht? Of heb je tips voor ons om deze pagina te verbeteren? Stuur dan een mail naar info@gemeentestein.nl en wij kijken hoe we dit kunnen aanpassen.