Euregionale bijeenkomst van en voor jongeren met een lichamelijke beperking

Dinsdag 3 december 2024 10:00 uur - 16:00 uur

Biesenhof in Geleen

Op 3 December 2024 vraagt de Verenigde Naties wereldwijd extra aandacht voor de mensenrechten en gelijke kansen voor mensen met een beperking. Ter gelegenheid van deze dag alsmede het 75-jarige jubileum van de Zonnebloem, organiseren twee Europese jeugdgroepen een 1ste Euregionale Jeugdbijeenkomst voor jongeren (18-35jaar) met een lichamelijke beperking in Geleen.

De jeugdgroepen van Zonnebloem Jong Westelijke Mijnstreek en de Internationale Federatie voor Spina Bifida en Hydrocephalus te Brussel, zetten zich in voor jongeren met een lichamelijke beperking. Op 3 December 2024 organiseren zij samen een bijeenkomst voor en door jongeren met als titel: ‘Youth crosses borders to meet and exchange on the topic on Independent Living’. Dit evenement is een unieke kans voor 50 jongeren (18-35jaar) uit Belgie, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg en Nederland om nieuwe jonge mensen te ontmoeten met verschillende vormen van lichamelijke beperkingen, grenzen letterlijk over te gaan en ons verder te verdiepen in frisse en zinvolle discussies. Interactieve onderdelen tijdens deze dag worden georganiseerd om met elkaar verdieping op te zoeken met onderwerpen die prioriteit hebben voor de jongeren zoals: zelfredzaamheid, mentale gezondheid, toegankelijkheid en sociale relaties Kortom, een evenement door en voor jongeren!

Aanmelden

Geïnteresseerden die tot de doelgroep behoren kunnen een mail sturen naar: t.jaspers.zonnebloemjong@gmail.com, maar vol = vol.

Heb je vragen naar aanleiding van de informatie op deze pagina? Heb je niet gevonden wat je zocht? Of heb je tips voor ons om deze pagina te verbeteren? Stuur dan een mail naar info@gemeentestein.nl en wij kijken hoe we dit kunnen aanpassen.