Gevonden en verloren voorwerpen

Heb je iets gevonden? Of ben je iets verloren? Dan lees je hier wat je het beste kunt doen.

Identiteitsbewijs kwijt of gestolen

Je hoeft geen aangifte meer te doen van vermissing bij de politie. Je doet meteen aangifte van je verloren of gestolen identiteitsbewijs bij de gemeente. Voor het aanvragen van een nieuw identiteitsbewijs, maak je online een afspraak. Ben je niet meer in het bezit van een geldig reisdocument en moet je vandaag nog op reis? Neem dan contact op met de Marechaussee voor een noodpaspoort.
Het is niet toegestaan om een gevonden ID-kaart of paspoort terug te geven. De gemeente vernietigt deze documenten om identiteitsfraude te voorkomen.

Wanneer je niet in het bezit bent van een geldig rijbewijs ben je niet verzekerd. Daarnaast kun je ook een boete krijgen als je de politie je staande houdt en je geen geldig rijbewijs kunt laten zien.

Ander voorwerp gevonden of verloren?

Heb je iets gevonden of verloren in de gemeente Stein, dan kun je dit melden bij de receptie van de gemeente Stein of telefonisch contact opnemen.

Ben je eigenaar van een gevonden voorwerp, dan kun je je ook melden bij de receptie van de gemeente Stein. Beantwoord je een aantal specifieke vragen over het voorwerp juist, dan weten we dat je ook echt de eigenaar bent. Denk je eraan om een geldig identiteitsbewijs mee te nemen.

Bewaartermijn

  • De gemeente bewaart voorwerpen die een waarde hebben van minder dan € 450,- drie maanden.
  • De gemeente bewaart voorwerpen die een waarde hebben van meer dan € 450,- een jaar.

Je kunt telefonisch contact opnemen met de gemeente via 046-4359393 of een e-mail sturen naar info@gemeentestein.nl


Tevreden over deze pagina?

Heb je vragen naar aanleiding van de informatie op deze pagina? Heb je niet gevonden wat je zocht? Of heb je tips voor ons om deze pagina te verbeteren? Stuur dan een mail naar communicatie@gemeentestein.nl en wij kijken hoe we dit kunnen aanpassen.