Vanwege een medewerkersbijeenkomst is het gemeentehuis vandaag vanaf 15.00 uur gesloten en niet telefonisch bereikbaar.

Reconstructie Michiel de Ruyterstraat van start gegaan

In het najaar van 2016 organiseerde Gemeente Stein een informatieavond in Stein. Tijdens deze bijeenkomst konden inwoners deelnemen en meedenken over het verbeteren van de verkeerssituaties in Elsloo. Eén van de maatregelen die we gaan uitvoeren, is het opnieuw inrichten van de Michiel de Ruyterstraat. In 2024 staat de reconstructie op de planning.

Gebied

Michiel de Ruyterstraat Elsloo

Bewonersavonden

Eerste bewonersavond

Op 1 februari 2024 heeft de eerste bewonersbijeenkomst plaatsgevonden in het Maaslandcentrum te Elsloo. Het doel van deze eerste bijeenkomst was het verzamelen van zoveel mogelijk informatie. We noemen dit de inventarisatiefase. Om de omwonende een idee te geven van de mogelijkheden zijn op deze avond een aantal voorstellen voor een nieuwe inrichting toegelicht. Na afloop zijn de wensen en ideeën over de inrichting van de weg in kaart gebracht. Deze nemen we mee in het voorlopige ontwerp waar dat mogelijk is.

Bekijk de presentatie bewonersavond (PDF, 660.7 kB)

Tweede bewonersavond

Het doel van deze tweede bijeenkomst was om te ervaren hoe de bewoners denken over het voorlopig ontwerp. Kragten lichtte het ontwerp toe en daarna konden de bewoners tekeningen bekijken en vragen stellen.

Bekijk de presentatie van de tweede bewonersavond (PDF, 2.4 MB)

Vervolg

Vervolgens gaan we met de uitkomsten van tweede bewonersavond aan de slag en werken we het voorlopig ontwerp uit naar een definitief ontwerp.

Na de tweede bijeenkomst staan de volgende bijeenkomsten op de planning:

  • Afronden ontwerpfase: tijdens de derde bijeenkomst presenteren wij het definitieve ontwerp. Het ontwerp staat dan in grote lijnen vast, maar we kunnen nog kleine wijzigingen doorvoeren. De bijeenkomst vindt in juni/juli plaats.
  • Realisatiefase: voordat we aan de slag gaan met de uitvoering, nodigen we jou uit voor een vierde bijeenkomst. Het ontwerp staat dan vast en tijdens de bijeenkomst geven we je meer informatie over de uitvoering en de tijdelijke gevolgen daarvan. We leggen uit wat we gaan maken, op welke manier dit gebeurt en hoe de planning eruitziet.

Derde bewonersavond

Na de tweede bewonersavond zijn we met de bevindingen aan de slag gegaan en hebben we het voorlopig ontwerp uitgewerkt naar een definitief ontwerp. Dit ontwerp hebben op 3 juli 2024 aan de bewoners laten zien en hebben uitleg gegeven over de keuzes die we gemaakt hebben.

Vervolg

Na de derde bijeenkomst gaan we het project verder voorbereiden, zodat we de herinrichting kunnen laten uitvoeren. Dit heeft nog veel tijd nodig. We moeten de ontwerpen verder uitweken, vergunning aanvragen, contracten opstellen en een aannemer kiezen. Voordat we aan de slag gaan met de uitvoering, nodigen we de bewoners uit voor een vierde bijeenkomst. Het ontwerp staat dan vast en tijdens de bijeenkomst geven we je meer informatie over de uitvoering en de tijdelijke gevolgen daarvan.

Presentaties


Tevreden over deze pagina?

Heb je vragen naar aanleiding van de informatie op deze pagina? Heb je niet gevonden wat je zocht? Of heb je tips voor ons om deze pagina te verbeteren? Stuur dan een mail naar info@gemeentestein.nl en wij kijken hoe we dit kunnen aanpassen.