Uittreksel Registratie Niet-Ingezetenen

Hoe vraag ik een uittreksel aan uit de Registratie Niet-Ingezetenen (RNI)?

Sta je ingeschreven in de Registratie Niet-ingezetenen (RNI)? Dan kun je een uittreksel RNI aanvragen. Je vraagt dit uittreksel online of per post aan bij een van de 19 RNI-loketten in Nederland. Kijk voor meer informatie op de website van Nederland Wereldwijd.

Registratie Niet-Ingezetenen

Waar kan ik mij laten inschrijven als Niet-Ingezetene in de BRP (ook wel bekend als RNI)?

Verblijf je niet langer dan 4 maanden in Nederland? Dan kun je je laten inschrijven als niet-ingezetene in de Basisregistratie Personen (BRP). Dit doe je bij een gemeente met een loket voor niet-ingezetenen (RNI-gemeente). Je krijgt na inschrijving een burgerservicenummer (BSN). Kijk voor informatie op Nederland Wereldwijd hoe je je inschrijft in de Registratie Niet-Ingezetenen (RNI).

Wijziging persoonsgegevens Registratie Niet-Ingezetenen

Hoe verander ik mijn gegevens in de Registratie Niet-Ingezetenen (RNI)?

Je kunt een deel van jouw gegevens in de Registratie Niet-Ingezetenen (RNI) veranderen bij een van de 19 gemeenten met een RNI-loket. Het maakt niet uit bij welk RNI-loket je dit doet. Kijk voor meer informatie op Nederland Wereldwijd hoe je je gegevens verandert in de Registratie Niet-Ingezetenen.