Melding wijziging leidinggevende

Je hebt een alcoholvergunning (voorheen drank- en horecavergunning) en je neemt een nieuwe leidinggevende aan? Dan moet je dit bij de gemeente melden. De leidinggevende wordt dan bijgeschreven op jouw alcoholvergunning.

Een melding leidinggevende kun je indienen via de digitale vergunningenbalie.
Bij de melding dien je toe te voegen:

  • Geldig identiteitsbewijs
  • Bewijsstuk van sociale hygiëne
  • Arbeidsovereenkomst (als leidinggevende in loondienst is)

Nadat je een ontvangstbevestiging van de gemeente hebt ontvangen mag de leidinggevende meteen aan de slag gaan. De ontvangstbevestiging moet in de zaak aanwezig zijn.

De leidinggevende:

  • moet minimaal 21 jaar zijn;
  • moet van goed levensgedrag zijn. Om goed levensgedrag vast te stellen onderzoekt de gemeente of de aanvrager (ooit) veroordeeld is. En of er andere zaken zijn waaruit geen goed levensgedrag blijkt. Dit kunnen ook zaken zijn die ouder zijn dan 5 jaar. De gemeente vraagt informatie op bij het register van Justitie, de politie en de toezichthouders van de gemeente;
  • mag niet onder curatele staan;
  • moet beschikken over een SVH-verklaring Sociale Hygiëne.

Tevreden over deze pagina?

Heb je vragen naar aanleiding van de informatie op deze pagina? Heb je niet gevonden wat je zocht? Of heb je tips voor ons om deze pagina te verbeteren? Stuur dan een mail naar info@gemeentestein.nl en wij kijken hoe we dit kunnen aanpassen.