Stein zoekt leuke collega's! Ga naar onze vacaturesite en solliciteer naar een toffe baan die bij jou past!

Verzoek tot geheimhouding persoonsgegevens

De basisregistratie personen (BRP) bevat de persoonsgegevens van alle inwoners van de gemeente. De overheid mag deze gegevens gebruiken. Bijvoorbeeld voor kinderbijslag, studiefinanciering en pensioen. Soms worden je gegevens ook aan anderen doorgegeven. Wil je niet dat jouw gegevens worden doorgegeven? Vraag dan aan de gemeente om geheimhouding van jouw persoonsgegevens. Je hoeft daar geen specifieke reden voor op te geven. Je kunt de geheimhouding ook weer laten stoppen.

Wil je weten welke instellingen jouw gegevens krijgen? Kijk dan op de website Wiekrijgtmijngegevens.nl.

Ga je verhuizen naar een andere gemeente? Je hoeft in de nieuwe gemeente niet opnieuw geheimhouding aan te vragen.

In sommige gevallen moet de gemeente jouw persoonsgegevens toch doorgeven. Ook als je geheimhouding hebt aangevraagd. Dit gebeurt als overheidsinstellingen jouw gegevens willen hebben. Bijvoorbeeld de Belastingdienst of de Sociale Verzekeringsbank (SVB).

verzoek tot geheimhouding online aanvragen met DigiDOf maak een afspraak

Voor wie?

Je kunt alleen geheimhouding aanvragen voor:

  • Je eigen persoonsgegevens
  • De persoonsgegevens van je kinderen tot 16 jaar
  • Jongeren vanaf 16 jaar moeten zelf een aanvraag tot geheimhouding indienen.

Kosten

Het aanvragen van geheimhouding is gratis.

Verzoek indienen

Om het verzoek in te dienen moet het ingevulde formulier geheimhouding persoonsgegevens uit de BRP (PDF, 40.3 kB) worden ingevuld en overhandigd aan de gemeente. Dit kun je op twee manieren doen:

  • Het ingevulde formulier persoonlijk afgeven bij de receptie
  • Het ingevulde formulier per post opsturen naar de gemeente Stein (t.a.v. afdeling dienstverlening, cluster KCC/BUZA)

Hoelang duurt de aanvraag?

De gemeente verwerkt de geheimhouding binnen 4 weken

Persoonlijke gegevens inzien (BRP)

Als inwoner kun je bij de gemeente opvragen welke persoonsgegevens van u zijn verwerkt in de Basisregistratie Personen (BRP). Dit heet recht op inzage. Jouw eigen gegevens kun je inzien via MijnOverheid.nl of bij de gemeente waar je woont. Verschillende organisaties gebruiken de gegevens uit de Basisregistratie Personen. Je kunt op de website van Rijksoverheid zien welke organisaties gegevens uit de BRP krijgen en waarvoor. Wil je precies weten welke organisaties jouw gegevens hebben ontvangen en wanneer? Dan kun je dit vragen aan de gemeente waar je staat ingeschreven.

Kosten

De aanvraag om jouw informatie te bekijken in de BRP is gratis.

Aanvraag via de e-mail

Als je niet kunt inloggen met DigiD, stuur dan een e-mail naar Burgerzaken via info@gemeentestein.nl

Online aanvraag inzien gegevens

Waarom zijn mijn persoonsgegevens gecontroleerd in de BRP?

Wil je weten waarom de gemeente Stein jouw gegevens heeft gecontroleerd in de BRP? Dan kun je online een aanvraag doen.

Online aanvraag controle gegevens


Tevreden over deze pagina?

Heb je vragen naar aanleiding van de informatie op deze pagina? Heb je niet gevonden wat je zocht? Of heb je tips voor ons om deze pagina te verbeteren? Stuur dan een mail naar info@gemeentestein.nl en wij kijken hoe we dit kunnen aanpassen.